Firm zajmujących się pośrednictwem pracy jest na rynku z każdym rokiem coraz więcej. Wielu pracodawców wciąż nie jest jednak do nich przekonanych i szuka pracowników w tradycyjny sposób, samodzielnie. Bez wątpienia są jednak sytuacje, w których warto zgłosić się po pomoc w rekrutacji pracowników.

Kiedy i dlaczego korzystnie jest powierzyć rekrutację headhunterom?

Headhunter to w dosłownym tłumaczeniu „łowca głów”, czyli osoba, która ma zdobyć dla pracodawcy odpowiednią „głowę”, a więc pracownika – specjalistę poszukiwanego na konkretne stanowisko. Podstawową różnicą w stosunku do tradycyjnej rekrutacji jest zatem to, że to nie potencjalni pracownicy sami zgłaszają się do Ciebie, lecz to Ty podejmujesz starania, aby do nich dotrzeć.

Jakie są korzyści pomocy w rekrutacji pracowników?

Przede wszystkim, headhunterzy są osobami wyspecjalizowanymi w poszukiwaniu odpowiednich osób. Znają specyfikę rynku, posiadają wiedzę i kontakty w branży, a także swoje, wypracowane metody poszukiwania pracowników. Po stworzeniu profilu kandydata headhunter jest w stanie wyszukać osoby, które spełniają ustalone kryteria. Dla pracodawcy oznacza to zatem oszczędność czasu, jaki samodzielnie musiałby poświęcić na przeprowadzenie rozmów kwalifikacyjnych i wybranie odpowiednich CV. Niekiedy przecież nawet pomimo długotrwałej samodzielnej rekrutacji, może ona skończyć się niepowodzeniem. Wiąże się to z kolejnymi długimi godzinami, jakie trzeba poświęcić na ponowną rekrutację. Unikacie w ten sposób takich sytuacji, a co za tym idzie, oszczędzacie nie tylko czas, ale też pieniądze. Należy pamiętać o jeszcze jednej kwestii. Osoby, do których dociera headhunter, niekoniecznie muszą być osobami obecnie bezrobotnymi, czy poszukującymi pracy. Są to zatem potencjalni, wyspecjalizowani kandydaci, do których samodzielnie prawdopodobnie nie byłbyś w stanie dotrzeć, ponieważ poruszałbyś się jedynie po zgłoszeniach kandydatów, którzy sami zainteresowali się Twoją ofertą. Z tego powodu pomoc w rekrutacji pracowników jest bardzo popularna w przypadku stanowisk wyższego szczebla, kierowniczych i specjalistycznych, na których potrzebujesz najlepszej możliwej osoby, a nie jedynie takiej, która jest w danym momencie dostępna, ponieważ poszukuje pracy.

Nasza firma z Poznania, zajmująca się pośrednictwem pracy, świadczy właśnie taką pomoc w poszukiwaniu pracowników. Jeśli chcesz zaoszczędzić czas, pieniądze, a także dotrzeć do wyspecjalizowanej kadry, to z pewnością pomoc headhuntera jest czymś, czego potrzebujesz.

Zobacz również

Pozostałe wpisy

 

Jak skutecznie szukać pracy?

Jak skutecznie szukać pracy?

W życiu każdej osoby przychodzi czas, kiedy musi zmierzyć się z zadaniem znalezienia nowej pracy. Niezależnie od tego, czy chodzi o pierwszy staż w wymarzonym zawodzie, czy awans na wyższe stanowisko, cel jest zawsze ten sam – zdobycie zatrudnienia, które zagwarantuje...

Szukasz pracy?

Znajdziemy ją dla Ciebie

Zapisz się do bazy kandydatów