Każdy z nas, kto zakończył edukację chociaż raz przeszedł przez proces poszukiwania zatrudnienia. Są różne możliwości. Może udać się otrzymać pracę z polecenia kogoś znajomego/rodziny, otrzymać ofertę bezpośrednio na swój profil na LinkedIn, a może być to intensywne poszukiwanie, przebieranie ofert i oczekiwanie na odpowiedź zwrotną.

Od czego zacząć? Jakie działania mogą Ci ułatwić poszukiwania? Postaram się w tym artykule Ci pomóc 😊 

Oczekiwania i wizja

Myślę, że najważniejszym krokiem na początku przygody z szukaniem pracy jest, aby usiąść i przemyśleć kilka kwestii. Poniżej kilka pytań pomocniczych:

  • W czym chciałbym się rozwijać? W jakich obszarach?
  • Jeśli obecnie jestem zatrudniony – dlaczego myślę o zmianie pracy? Czego brakuje mi w obecnej firmie?
  • Co będzie dla mnie kluczowe u nowego pracodawcy?
  • Jakie są moje oczekiwania wobec nowego miejsca? 

Powyższe pytania mogą być przydatne, aby nakreślić Ci w jakim chcesz iść kierunku. Na rynku jest dużo różnych ofert pracy, dzięki odpowiedziom powyżej, ułatwisz sobie selekcje ciekawych i pasujących ofert do Twojego doświadczenia i oczekiwań. 

CV

Skoro masz już wizję co i gdzie chciałbyś robić to warto przyjrzeć się swojemu CV. Na co powinieneś zwrócić uwagę i jak ono powinno wyglądać? W CV istotne jest to, że powinno ono być przejrzyste, konkretne i zawierać niezbędne informacje:

  • dane kontaktowe – imię i nazwisko, numer telefonu, e-mail i miejscowość.
  • podsumowanie lub cel zawodowy – krótki opis o celach zawodowych, obszarach w których chce się rozwijać i najważniejszych umiejętnościach.
  • doświadczenie – lista miejsc pracy – nazwa firmy, stanowisko, daty zatrudnienia oraz wypunktowany opis obowiązków.
  • wykształcenie – nazwa uczelni, tytuł i okres nauki. 
  • umiejętności – warto wymienić najważniejsze, które się posiada i które mogą być istotne na dane stanowisko – miękkie i techniczne. 
  • dodatkowe informacje – znajomość języków obcych, kursy i szkolenia, hobby – myślę, że max 2 zdania będą wystarczające.

Bezpłatne szablony do stworzenia CV są dostępne w Internecie. Można też do tego wykorzystać narzędzia jak Word czy Canva. 

Profil na LinkedIn

Uważam, że nie bez powodu dużo mówi się o tej platformie. LinkedIn jest platformą która umożliwia nam networking na całym świecie w obszarze biznesowo-zawodowym. Ja zakładałam profil będąc jeszcze na licencjacie na studiach ekonomicznych – “załóżcie, kiedyś Wam się może przydać”. Wtedy myślałam, że bardziej przyda mi się aby poszerzać kontakty biznesowe, czytać wpisy i artykuły o gospodarce – teraz to jeden z głównych narzędzi, którymi posługuje się na co dzień w pracy jako rekruter. 

Fakt – Piszę tutaj z ramienia HR Partner właśnie dzięki ogłoszeniu o pracę, które znalazłam na LinkedIn 😊

O tym co co powinno znaleźć się w Twoim profilu na Linkedin napisałam osobny artykuł – 🗨️ LinkedIn – jakie informacje powinien zawierać Twój profil?

Gdzie szukać pracy? 
  • Portale z ogłoszeniami o pracę np. pracuj.pl, praca.pl, OLX, rocket jobs itd
  • LinkedIn – zakładka “Oferta pracy” 
  • Strony agencji rekrutacyjnych z Twojego miasta – zakładka “Oferty pracy”
  • Fora na mediach społecznościowych np. grupy na Facebooku 

Liczę, że powyższy artykuł pomoże Ci przy szukaniu nowych możliwości zawodowych. Jeśli będziesz dobrze przygotowany, zdecydowany w czym chcesz się rozwijać, będziesz korzystał z różnych możliwości, które są dostępne powinno Ci to pomóc w przyspieszeniu zdobycia wyczekiwanej przez Ciebie pracy. 

Gdyby pojawiły się jakiekolwiek pytania jestem do dyspozycji! 😊 Powodzenia w poszukiwaniach! Trzymam kciuki 😊 

Wiktoria Jagiełło
Specjalistka ds. rekrutacji, Headhunter